Vastgoed Beheer

Technisch en administratief/financieel vastgoed beheer

Jenter Real Estate biedt zorgeloze verhuur aan door het beheer van de woning over te nemen. Bent u eigenaar van een woning of appartement, dan wilt u dat dit vastgoed zijn waarde en kwaliteit zal behouden. Dit kost naast energie ook relatief veel tijd. Door het beheer uit handen te geven aan experts, weet u zeker dat de woning goed en op transparante wijze wordt beheerd en haar waarde zal behouden. Jenter Real Estate heeft veel ervaring op het gebied van technisch en administratief beheer van vastgoed. Bespaar tijd en geld door te kiezen voor de professionele aanpak van Jenter Real Estate!

Er komt veel kijken op het gebied van beheer wanneer u uw woning verhuurt. Denk bijvoorbeeld aan het gehele administratieve proces, de jaarlijkse huurverhoging en het afhandelen van de verhuur inclusief de controle van de woning op het moment dat een huurder vertrekt. Dit zijn allemaal activiteiten die onder het beheer van een woning vallen. Daarnaast dient u als eigenaar 24/7 beschikbaar te zijn bij vragen en calamiteiten, een oplossing moet ten alle tijden snel gevonden worden. 

Jenter Real Estate biedt verschillende beheerpakketten aan. Ook kunt u zelf een beheerpakket samenstellen op basis van de behoefte. Wilt u bijvoorbeeld alleen hulp bij het administratieve en financiële aspect van verhuur? Of ontvangt u graag ondersteuning bij het technische beheer? Bekijk welke activiteiten er onder de beheerpakketten vallen, om tot de juiste keuze bij Jenter Real Estate te komen.

 

Financieel / Administratief beheer

  • Maandelijkse huurfacturen opstellen en versturen naar huurders;
  • Incasseren van huur en bijkomende financiële afhandeling;
  • Periodieke administratieve huurafrekening aan eigenaar
  • Bewaken van betalingen en huurachterstanden;
  • Verzorgen van aanmaningen en een volledig incassotraject (inclusief inschakelen van gerechtsdeurwaarder indien nodig;
  • Verrichten van betalingen met toestemming van verhuurder;
  • Verzorgen van huurverhogingen en bijbehorende schriftelijke kennisgeving hiervan;
  • Administreren en verrekenen van energieafrekeningen;
  • Administratief afhandelen van opzeggingen en verlengingen;
  • Retourneren van de borg inclusief het verzorgen van alle bijbehorende afrekeningen;
  • 24/7 bereikbaar zijn voor huurders bij calamiteiten;
  • Aanspreekpunt voor huurder omtrent financiële of administratieve vragen;
  •  

    Technisch beheer

  • Verrichten van een inspectie bij mutatie en opstellen van een inspectierapport (inclusief een fotoreportage);
  • Verrichten van inspectie bij onderhoud en klachten;
  • Verrichten van periodieke en preventieve inspecties indien noodzakelijk/gewenst;
  • Afhandeling klachtenonderhoud;
  • Uitbrengen onderhoudsvoorstellen;
  • Offerte aanvraag indienen, opdracht verstrekken en controleren van uitgevoerd onderhoud;
  • Controle ingediende nota's;
  • Verzorgen opleveringen van werkzaamheden en garantieverplichtingen indien aanwezig;
  • Afsluiten en marktconform houden van onderhoudscontracten;
  • Toezicht op goede naleving van de onderhoudscontracten;
  • Verhelpen technische storingen;
  • Coördineren onderhoudsopdrachten;
  •  

    Wat kost het beheer?

    Voor het uitvoeren van de verschillende werkzaamheden op het gebied van beheer, rekenen wij een percentage van de maandelijkse huurprijs. Op het moment dat u ervoor kiest om het volledige beheer door Jenter Real Estate te laten uitvoeren, geven wij u een korting op deze tarieven. Neem vrijblijvend contact met ons op zodat wij u kunnen informeren over de verschillende mogelijkheden. Tevens maken wij graag een afspraak op maat indien u een grotere portefeuille bij ons wenst onder te brengen.

    Neem contact op